Københavns Kommunes overordnede vison:

• "Dagtilbuddene skal i samarbejde med forældrene sikre barnets trivsel og udvikling, og de skal i fællesskab skabe sammenhæng mellem barnets liv i institution og hjemmet"

Vi vægter samarbejdet mellem forældre og personale meget højt. For at børn og voksne kan trives bedst muligt sammen, er det vigtigt at vi, forældre og personale, har tillid til hinanden, accepterer hinanden, tilstræber fordomsfrihed og prioriterer en god dialog.

Tillidsfuldt og trygt samarbejde giver os mulighed for i fællesskab at sike den bedst mulige udvikling for barnet.

Forældrene har brug for at vide, hvordan barnet trives, hvem det leger med, hvordan det leger uden for hjemmets trygge rammer osv. Personalet har brug for at vide, hvordan barnet trives hjemme, om der har været specielle episoder, som kan påvirke barnet, om det i en periode kan have brug for ekstra opmærksomhed og omsorg.

Forældresamtaler

Den dag barnet starter i Enighedens Børnehus afholdes et møde med stuens personale, hvor vi taler om barnets indkøring og alle relevante oplysninger udveksles.

Derudover afholder vi én forældresamtale ved barnets 2 års alder i forhold til barnets generelle trivsel og fælles fokus på udvikling og parathed i forhold til børnehavestart.

I øvrigt vil der altid være mulighed for at afholde forældresamtaler efter behov.